آپولو

سیستم اعلام حریق آپولوچیست؟

سیستم های اعلام حریق آپولو یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده  تجهیزات اعلام حریق میباشد که محصولات این شرکت در سراسر جهان توزیع شده و بخش عمده ای از بازار جهانی تولید تجهیزات سیستم اعلام حریق رابه خود اختصاص داده است.این شرکت بزرگ هیچ پنل مرکزی تولید نمیکند (قابل توجه برای خریداران محترم )و فقط تجهیزات اعلام حریق تولید میکند که میتوانیداز پنل های ساخته شده دیگر شرکت ها همراه این تجهیزات استفاده کنید.

تخصص مهم این شرکت در ساخت راه حل های برای آتش های بسیار بزرگی که در صنعت و تجارت رخ میدهدمیباشد.از اولین پایگاه خود در هاوانت در سواحل جنوبی انگلیس بیشتر از forty سال است گه میگذرد همواره این شرکت درطراحی های خود باعث نجات دادن جان افراد زیادی شد و حتی محافظت از اموال مردم در آتش سوزی شده است.

عشق بی وقفه ای شرکت برای نو آوری و توسعه محصولات شرکت خود باعث پیشرفت این شرکت در سیستم اعلام حریق شده استو هر رو باکشف فناوری های جدیدی روبرو میباشدو راه حل های پیشرفت در ضمینه تشخیص آتش را به عموم ارائه میدهد.

این شرکت بخش بزرگی از تمرکز خود را روی ردیاب های آتش نشانی و ساخت آشکاری سازی روابط آنالوگ پیچیده و رابطه ها گسترش داده است.

در این شرکت بخاطر برنامه ریزی درست، آپولو به یک شرکت موفق در جهان وپیشرو دربازارها برای شناسایی حرفه ای آتش رسیده است.این شرکت با داشتن دفاتر منطقه ای در انگلیس ،آمریکا ، چین ، دبی ، آلمان و هند وشبکه های از شرکا و توزیع کننده های در قاره های مختلف جایگاه خود را به عنوان ارائه دهنده راه حل های مختلف آتش نشانی در سطح جهان تقئیت کرده است.

شرکت آپولو در هر جای جهان که باشد راه حل های تشخیص آتش را ، مطابق با استانداردها و مقررات محلی را به مشتریان خود ارائه می دهیم محصولات آپولو در مکانهای مهم جهان همچو مجسمه آزادی ، نیویورک. رویال آلبرت هال ، لندن ؛ کرملین ، مسکو مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت آپولو شامل انواع وسیعی از تجهیزات اعلام حرقی میباشد.این تجهیزات شامل دتکتورهای نقطه ای دود، حرارت و ترکیبی متعارف و آدرس پذیر، شستی و تجهیزات هشدار متعارف و آدرس پذیر، دتکتور شعله، دود پرتوی میباشد.

جزئیات انواع محصولات اعلام حریق آپولو:

این شرکت محصول های خود را به بیش از 100 کشور صادر میکند و محصولاتی که این شرکت تولید میکند دارای 5 خصوصیت مهم میباشد که شامل دستگاه تشخیص حریق متعارف و آدرس پذیر،ومحصولاتی دیگر همچون آژیر اعلام حریق آپولو،آشکاری سازی بصری آپولو و بدنه اعلام حریق آپولو میباشد.

سیستم های اعلام حریق آپولو با سه قسمت بسیار مهم تشکیل میشود:

1.مرکز کنترل

2.دتکتور ها

Three.آژیرها

توضیح کاری مختصر این سیستم های بر این اساس میباشد که:دتکتور ها یا آشکار سازی ها وباید اطلاعات موضون بر حریق و حرارت و گاز یا... را برا اساس برنامه ای که برایشان تعریف شده تشخیص دهند و این اطلاعات را سریع به سیستم مرکز کنترل بفرستند و نهایتا آژیرها یا فلاشر ها این موضوع را به همه اعلام کنند.


توضیحات در مورد مرکز انتقال اعلام حریق آپولو:


یکی از مهم ترین محصولات ساخته شده برای سیستم اعلام حریق مرکز کنترل میباشد همانطور که قبلا اشاره کردیم مرکز کنترل وظیفه دارد اطلاعات را دریافت کند و آن را مورد پردازش قرار دهدو استفاده کند.این سیستم بر   براساس داده های دریافتی میباشد متعارفtraditionalاساس تشخیص حریق از جمله 

برای ایجادتسلط کافی روی این سیستم اندازه های آن را به قسمت های کوچک تقسیم کرده اندکه هر قسمت را زون مینامند.

این زون ها که بر روی کنترل پنل با اعداد ویژه خود مشخص می گردند، دارای چند دتکتور هستند، که در هنگام بروز حریق، کنترل پنل اعلام حریق آپولو محل آن را با تشخیصی در حد زون نشان می دهد و به این ترتیب می توان برای اجرای اقدامات لازم به سرعت تصمیم گیری کرد.

انواع دتکتور ها واساس کارشان :

دتکتور نقطه ای دودی:.1

دتکتورهای دودی اپتیکال برا اساس پراکندگی نور کار میکند.این دتکتور از یک نورمادون قرمز یا ماوراء بنفش به عنوان فرستنده و یک المان بسیار حساس وجود دارد به اسم فتوسل یا فتو دیود که به عنوان گیرنده استفاده میشود.وقتی در مکان نصب این دتکتور دودی وجود ندارد نورمادون قرمز یا ماوراء بنفش صادر میشود و به فتوسل نمیرسد و هیچ مشکلی پیش نمیاید و اخطاری هم نمیدهد ولی وقتی دود به داخل آن مکان نفوذ میکند نورمادون قرمز یا ماوراء بنفش با برخورد به دور به سمت گیرنده منعکس میشود و سیگنالی با میزان نوری که منحرف شده تولید میشود. 

  دتکتور نقطه ای حرارت: . 2

خود این دتکتور به دو دسته تقسیم میشود:

دسته اول حرارتی ثابت 

دسته دوم حرارتی افزایشی

در دسته اول یعنی دتکتور حرارتی  ثابت در این نوع درجه حرارت ثابت میباشد و وقتی به آن میزان برسد سیستم عمل خواهد کرد.

در دسته دوم یعنی دتکتور حرارتی افزایشی این نوع دتکتور به تغییر دما در نسبت به زمان بسیار حساس میباشد و برای محیط های متوسط کاربرد دارد.

: UVدتکتور شعله.Three

این دتکتور در فضاهای سر بسته کاربرد دارد و دارای یه سنسور فرابنفش میباشدکه به طول موج های one hundred eighty تا 200 نانومتری فرابنفش حساس است.طول موج ذکر شده در تمامی شعله ها حتی انهایی که به چشم دیده نمیشوند هم تولید میشودمزیت آن پاسخ بسیار سریع و تشخیص از فاصله ی 25 متری میباشد ومعایب آن اسن است که به نور حاصل از اتصال برق یا قوس الگتریکی حساس میباشد و در این محیط ها نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

:  UV/IR2دتکتور شعله.4

این نوع دتکتور بسار عالی میباشد این دتکتور شعلع ها و امواج نا مرئی را با هم  میباشد که احتمال خطا را کم میکند.UVکشف میکند و دارای دو 

در این دتکتور یک سنسور وجود دارد که به طول موج های متفاوت پاسخ میدهد.

و مزیت بسار مهم ای دتکتور این است که به شعله ناشی از برق و قوس الکتریکی حساسیتی ندارد.

چند نوع آژِیر متعارف

آژیر اعلام حریق متعارف ( 1

در این نوع سیستم آژیر  با کوچکترین بروز حریق و فعال شدم سیستم مرکزی رله های مربوطه وصل شده و آژیر حرق به صدا در میاید. در این نوع حریق فقط به صورت شنیداری میتواند اعلام حریق کند.

آژیرفلاشر متعارف (2

در این نوع سیستم آژیر همانند  نوع بالا عمل میکند با این تفاوت که  هم شنیداری و هم دیداری  نشان میدهد


 outsideآژیر فلاشر متعارف آپولو (3

این نوع آژیر فلاشرهمانطور که از نامش پیداست میتواند هم از اعلام عمومی به صورت تصویری و صوتی استفاده شود.این سیستم میتواند مثل نوع های دیگر آژیر با صدای بلند اعلام خطر کند و هم میتواند با روشن خاموش شدن چراغش به صورت تصویری اعلام خطر کنند( مخصوص نا شنوایان میباشد).این نوع آژیر ها میتوند در محیط های باز استفاده شود این محصول ساخت شده در شرکت  به خاطر استانداردی که داد محصول جهانی میباشد.IP65 آپولو است

چند مورد ازویژگی های آژیر فلاشر اعلام حریق متعارف آپولو:

خرید آژیر فلاشر متعارف آپولو به واسطه کیفیت بالا و ویژگی های خاص خود می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. این محصول با وزن 250 گرمی خود بسار سبک بوده و نصب ساده ای دارد.

 در ادامه به معرفی خلاصه ای از ویژگی های این محصول اعلام حریق آپولو می پردازیم:


    جریان پایین LED فلاشر

    امکان نصب آسان

    امکان کنترل آژیر و فلاشر به صورت جداگانه

    دارای 32 تن مختلف

    تن و ولوم از پیش تعیین شده و قابلیت تنظیم بدون پایه

    اتصالات جداگانه برای آژیر و فلاشر

    وزن g 250

    دارای تن هشدار سنکرون شده

    دارای رنج ولتاژ کاری 60 - 17 ولت DC

    رسایی صدا در یک متری تا 106dB

    جریان آژیر 45 - four میلی آمپر

    جریان فلاشر 5 میلی آمپر

    IP sixty five

    دارای تاییدیه LPCB

    ساخت انگلستان

    گارانتی یکساله

شرکت آپولو یکی از برترین شرکت های تولید کننده محصولات اعلام حریق در انگلستان می باشد و محصولات خود را در دو گروه متعارف و آدرس پذیر و برای شرایط مختلف طراحی و تولید کرده است. قیمت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آپولو به واسطه آدرس دهی دقیق هر آشکار ساز، بالاتر از نوع متعارف می باشد. در اعلام حریق متعارف آپولو اما با تعریف زون برای هر بخش (مثلا هر طبقه از ساختمان) برای مرکز کنترل متعارف آپولو، تشخیص خطر برای همان زون (یا طبقه) انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد